آب سخت در برابر آب نرم

اب سخت در برابر آب نرم

آب سخت در برابر آب نرم

5/5 - (1 امتیاز)

حقیقتی در مورد آب با سختی بالا در مقابل آب نرم

تفاوت آب سخت و آب نرم در چیست ؟ بیایید نگاهی عمیق تر به این ماده مرطوب و شگفت انگیز بیندازیم و بدانیم که چرا باید همیشه از سیستم سختی گیر آب با کیفیت استفاده کنیم.

سطح زمین حدودا از 71٪ آب تشکیل شده است ، و بدن ما نیز از حدود 60٪ آب تشکیل شده است. چگونه است که چیزی که بسیار رایج است ، می تواند چنین ویژگی های متنوعی داشته باشد؟ آیا شنیده اید که مردم می گویند آب سخت یا آب نرم دارند؟

بیایید نگاهی عمیق تر به این ماده مرطوب و شگفت انگیز بیندازیم و بدانیم که چرا باید همیشه از سیستم سختی گیر آب با کیفیت استفاده کنیم.

مقاله پیشنهای در مورد تصفیه آب و فاضلاب

آب شیرین کن : انواع ، مشخصات فنی ، خرید و قیمت آب شیرین کن

تفاوت بین آب سخت وآب نرم چیست؟

تفاوت بین آب سخت و آب نرم در چیست ؟ تمام آب به طور معمول همه جا مثل هم نیست. اکثر مواقع آب مقدار زیادی مواد معدنی دارد. آب سخت دارای کلسیم و منیزیم بیشتری است زیرا در تماس با سنگ ها و خاک است. آب نرم فاقد این مواد معدنی است زیرا ممکن است از منطقه ای تهیه شده باشد که فاقد کلسیم و منیزیم در زمین باشد.

تفاوت آب سخت و آب نرم
تفاوت آب سخت و آب نرم

این دو نوع آب به طرق مختلف نسبت به مواد شیمیایی خاص و اشیاء واکنش نشان می دهند. یکی از شایع ترین معایب آب سخت در حل شدن با صابون و مواد شوینده است. آب سخت لکه های بسیار زیادی ایجاد می کند ، در حالی که آب بسیار نرم ممکن است هنگام استفاده برای تمیز کردن به راحتی لکه ایجاد نکند. آب سخت و نرم هر کدام مزایا و اشکالاتی نیز دارند. هنگام استفاده از سیستم های سختی گیر یا نرم کننده ، ممکن است متوجه یک نوع اصلاح آب نسبت به نوع دیگر (آب سخت) شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر نوع آب با ما همراه باشید.

مقاله پیشنهای در مورد تصفیه آب و فاضلاب

سختی آب چیست ؟

ویژگی های آب سخت

آب سخت سرشار از مواد معدنی است لذا با صابون و مواد شست و شو ترکیب نمی شود . این ممکن است باعث شود که در اطراف وان شما یک حلقه از سنگ آهک و صابون باقی بماند. همچنین ذخایر معدنی موجود در آب سخت نیز می تواند آسیب بزرگی به لوله کشی و تجهیزات شما وارد کند.

اگر تا به حال از با کسی صحبت کرده اید که انگشتر از مواد زرد مایل به رنگ پلاک را در اطراف پیشانی یا وان حمام خود داشته باشد ، اثرات آب با سخت بالا را دیده است. تقریباً بیشتر آبهای نرم طعم بهتری نسبت به آب نرم دارند زیرا حاوی مواد معدنی طبیعی است. طبیعتا ، وقتی آب خیلی سخت می شود ، طعم فلزی یا عجیب و غریبی پیدا می کند.

آب نرم

بسیاری از افراد شکایت دارند که آب نرم یا آب فاقد کلسیم و منیزیم باعث می شود احساس کنند که بعد از دوش گرفتن  مواد شوینده روی بدنشان پیدا شده است. این امر به این دلیل است که هیچ چیزی برای ارتباط با مولکول های صابون وجود ندارد تا بتوان آنها را از بین برد. این افراد از کمبود سختی آب شکایت می کنند که احساس می کنند همه شامپو از موهایشان گرفته نشده است.

بعضی از مناطق بیشتر از بقیه از مشکلات مربوط به آب نرم ( آب با سختی پایین) رنج می برند. کمبود مواد معدنی ممکن است وجود مواد شیمیایی تصفیه آب را آشکارتر کند و افراد غالباً آب با سختی بالا یا مواد معدنی بالاتر را ارجح  تر می دانند. آب نرم تصفیه شده (آب عبوری از سختی گیر رزینی) نیز ممکن است طعم شور از سدیم داشته باشد که برای فیلتر کردن مواد معدنی استفاده می شود.

راه حل آب با سختی بالا

اگر آب با سختی بالا دارید ، بهترین راه برای حل مشکل نصب یک سیستم سختی گیر رزینی می باشد. مطمئناً شما می خواهید مقداری مواد معدنی موجود در آب خود را به دلیل خود توانایی شستشو و طعم و مزه حفظ کنید ، از طرف دیگر می خواهید برخی از آنها را نیز حذف شود تا لوازم و لوله کشی شما خراب نشود.

سختی گیر های رزینی آب وجود دارند که بدون نمک هستند تا ضمن جمع آوری برخی از مواد معدنی مورد علاقه شما برای طعم و پاکیزگی ، از تشکیل سنگ آهک جلوگیری کنند. از طرف دیگر ، می توانید تصفیه آب رزینی یا سیستم اسمز معکوس تهیه کنید تا مشکل شما حل شود. برای اطلاع از نحوه انتخاب سختی گیر رزین یا سیستم آبشیرین کن (اسمز معکوس) خانه و محل کار خود می توانید با کارشناسان فروش شرکت سپاهان پالایش تماس بگیرید.

منبع : haguewaterofmd

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و خرید انواع دستگاه سختی گیر آب می‌توانید با کارشناسان شرکت سپاهان پالایش اصفهان تماس بگیرید:

تماس فوری: 09132101634

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *