آیا آب دستگاه تصفیه آب خانگی سالم است ؟

نحوه-عملکرد-دستگاه-تصفیه-آب-خانگی

آیا آب دستگاه تصفیه آب خانگی سالم است ؟

امتیاز بدهید

دستگاه تصفیه آب خانگی چطور عمل می کند ؟ آیا آب دستگاه تصفیه آب خانگی سالم و بی ضرر است ؟ به معنای علمی تر آیا آب دستگاه آب شیرین کن اسمز معکوس سالم است؟ 

  • به دلیل کیفیت بالای آب دستگاه تصفیه آب خانگی، بیماران سرطانی می توانند در طول و بعد از درمان سرطان از آب تصفیه شده (اسمز معکوس) مصرف کنند.
  • سیستم تصفیه آب( اسمز معکوس ) در از بین بردن ویروس ها و باکتری ها بسیار موثر است.
  • آب تصفیه شده در از بین بردن تک یاخته ها ، مانند کریپتوسپوریدیم ، انگل موجود در آب آلوده بسیار مؤثر است.
  • نوشيدن آب دستگاه تصفیه آب خانگی به افراد مبتلا به فشار خون بالا ، بيماري كليوی يا كبدی يا هرگونه بیماری های محدوديت سديم توصیه می شود.

نحوه عملکرد دستگاه تصفیه آب خانگی

درک اسمز معکوس یا ( درک نحوه تصفیه آب)

دستگاه تصفیه آب خانگی  از فرآیندی استفاده می کند که جریان آب را در یک فرآیند طبیعی تصفیه می کند . به طوری که آب از یک محلول غلیظ تر به محلول رقیق تر از طریق یک غشای نیمه نفوذ پذیر منتقل می شود. فیلتر ممبران غالبا با خود غشای اسمز معكوس همراه دارد. اندازه منافذ فیلتر غشاء به طور معمول تقریباً 0،0001 میکرون دارد.

نحوه-عملکرد-دستگاه-تصفیه-آب-خانگی
نحوه-عملکرد-دستگاه-تصفیه-آب-خانگی

اسمز معکوس یک سیستم تصفیه آب است که در سراسر جهان برای کمک به بهبود آب برای نوشیدن ، پخت و پز و سایر مصارف مهم استفاده می شود. با این حال ، بحث در مورد فواید و سلامت آب دستگاه تصفیه آب وجود دارد. ما اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهیم که از مزایا و خطرات سلامتی آب تصفیه شده و تصفیه نشده آگاه شوید.

طبق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، یک سیستم تصفیه آب (اسمز معکوس) می تواند سرب را از بین ببرد ، بنابراین آب سالم را برای مصرف بی خطر می کند. مقادیر بیش از حد سرب در بدن می تواند منجر به افزایش فشار خون ، مشکلات مربوط به باروری و ایجاد آسیب های عصبی و عضلات شود. سرب حتی ممکن است منجر به آسیب مغزی شود و باعث کم خونی شدید در کودکان شود.

مزایای دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب (اسمز معکوس) همچنین در از بین بردن سایر مواد شیمیایی رایج از جمله کلرید ، مس و کروم مؤثر است.

انگل ها

طبق سازمان CDC ، اسمز معکوس در از بین بردن تک یاخته ها ، مانند کریپتوسپوریدیم ، انگل موجود در آب آلوده بسیار مؤثر است. پس از مصرف ، این انگل بر روده های کوچک تأثیر می گذارد و باعث گرفتگی معده ، تب و اسهال می شود. کودکانی که این انگل را مصرف می کنند ، باعث کم آبی و سوء تغذیه در بدن می شود.

آب سالم برای بیماران مبتلا به سرطان

به گزارش Medline Plus ، به دلیل سطح بالای تصفیه آن ، بیماران سرطانی می توانند در طول و بعد از درمان سرطان آب اسمز معکوس مصرف کنند. سیستم اسمز معکوس در از بین بردن ویروس ها و باکتری ها بسیار موثر است. بیماران سرطانی ، به ویژه در هنگام پرتودرمانی یا شیمی درمانی ، سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده اند. استفاده از آب تصفیه نشده برای پخت و پز و نوشیدن حاوی میکرو ارگانیسم های مضر و میکروب های ریز می تواند باعث عفونت شود.

به گزارش سازمان Medline Plus، به دلیل کیفیت بالای آب دستگاه تصفیه آب خانگی، بیماران سرطانی می توانند در طول و بعد از درمان سرطان از آب تصفیه شده (اسمز معکوس) مصرف کنند. سیستم تصفیه آب( اسمز معکوس ) در از بین بردن ویروس ها و باکتری ها بسیار موثر است. بیماران سرطانی ، به ویژه در هنگام پرتودرمانی یا شیمی درمانی ، سیستم ایمنی بدنشان ضعیف شده است. استفاده از آب تصفیه نشده برای پخت و پز و نوشیدن، حاوی میکرو ارگانیسم های مضر و میکروب های ریز می باشد که باعث عفونت می شود.

 

استفاده از آب تصفیه نشده برای پخت و پز و نوشیدن، حاوی میکرو ارگانیسم های مضر و میکروب های ریز می باشد که باعث عفونت می شود.

 

 

حذف سدیم

به گزارش سازمانCDC  ، روند تصفیه آب ( اسمز معکوس) مولکول های سدیم را از آب خارج می کند. مولکول های بزرگ سدیم نمی توانند از غشای سیستم فیلتر ممبران (فیلتر اسمز معکوس) عبور کنند. بنابراين نوشيدن آب دستگاه تصفیه آب خانگی براي افراد مبتلا به فشار خون بالا ، بيماري كليه يا كبد يا هرگونه بیماری های محدوديت سديم براي آن دسته افراد سودمند است.

جایگزینی مواد معدنی

پایین آمدن املاح آب تصفیه شده ( اسمز معکوس ، به معنای کمبود مواد معدنی است ، اما مصرف آب تصفیه شده بدون مواد معدنی برای بدن شما مضر نیست. برای جایگزین کردن مواد معدنی موجود در آب آشامیدنی خود ، مقدار زیادی سبزیجات ، میوه ، آجیل و دانه میل کنید تا جبران کمبود مواد معدنی شود.

سیستم تصفیه آب خانگی
سیستم تصفیه آب خانگی

سیستم آب آشامیدنی ((soft water Reverse Osmosis یک واحد اسمز معکوس بسیار کارآمد است که به طور معمول 97-98٪ مواد جامد محلول را از آب شما خارج می کند. در حقیقت ، دستگاه تصفیه آب باعث کاهش آلاینده های موجود در منبع آب خانگی مانند آرسنیک (پنتاوالنت) <= 50 ppb ، باریم ، کادمیوم ، کیست ، فلوراید ، کروم (Hexavalent) ، سرب ، TDS ، کروم (Trivalent) ، نیترات / نیتریت ، رادیوم 226/228 و سلنیوم و… می شود. همراه با یک سیستم تصفیه خانه کامل ، تمام خانه شما از مزایای آب تمیز و سالم استفاده می کند.

برای انتخاب دستگاه تصفیه آب مناسب می‌توانید با کارشناسان شرکت سپاهان پالایش مشورت کنید:

تماس فوری: 09132101634

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *