انواع سیستم‌های گرمایش استخر

انواع استخر ساحلی

انواع سیستم‌های گرمایش استخر

امتیاز بدهید

شنا جزء آن دسته از ورزش‌هایی است که اصولاً افراد آن را یک روش درمانی هم می‌شناسند. حال اولین نکته در حفظ سلامتی و آرامش شناگران، مدیریت استخر و تامین گرمای آن خواهد بود. این گرما به وسیله سیستم‌های مختلف تنظیم و تامین می‌شود. جهت آشنایی بیشتر با سیستم گرمایش استخر این مطلب از سپاهان پالایش را آماده کرده‌ایم.

انواع سیستم گرمایش استخر

سیستم‌های متعددی در گرم کردن استخر نقش اساسی دارند که انتخاب آنها به عوامل متعددی نظیر: اندازه استخر، نوع، تعداد دفعات شنا کردن و همچنین درجه حرارت وابسته است. در ادامه این بخش به صورت خلاصه به بررسی انواع سیستم گرمایش استخر می‌پردازیم.

گرمایش استخر به وسیله تابش نور خورشید

از مهمترین سیستم‌های گرمایش استخر می‌توان به گرمایش به وسیله نور خورشید اشاره کرد. این روش جزء مقرون به صرفه‌ترین و البته سازگارترین برای محیط زیست بوده که به شدت برای استخرهای خانگی مورد استقبال قرار می‌گیرد.

گرمایش استخر توسط پنل خورشیدی

استفاده و به کارگیری از پنل‌های خورشیدی یک روش معقول به شمار می‌آید که با محیط زیست سازگاری فوق العاده‌ای دارد. از همه مهمتر آنکه انرژی آن کاملاً رایگان خواهد بود. تنها در این میان قیمت پنل‌های خورشیدی نسبت به ظرفیت، تعداد افراد و کیفیت پنل‌ها ممکن است متفاوت باشد. از این انرژی به انرژی کاملاً سازگار با محیط زیست، مناسب برای خانه و استخر و یک سیستم گرمایشی الکتریکی یاد می‌کنند.

پمپ حرارتی در سیستم گرمایش استخر

از نظر بسیاری از متخصصان پمپ حرارتی در گرم کردن استخر مزایای فراوانی دارد. همچنین سال‌هاست که جزء سیستم‌های گرمایش استخر محبوب و دوست داشتنی در کشورهای اروپایی و بلژیک شناخته می‌شود. این پمپ‌ها بسیار کارآمد، آسان، مقرون به صرفه و البته با دوام خواهند بود. عملکرد آنها به گونه‌ای است که در دمای بالاتر از ۱۰ درجه سانتی‌گراد به خوبی فعالیت می‌کنند.

گرمایش استخر به وسیله هیتر تابشی لوله‌ای

منظور از هیتر تابشی لوله‌ای یک سیستم گرمایشی بوده که با تاباندن گرما به سمت محیط اطراف موجب گرمایش محیط می‌گردد. البته این هیترها در مدل‌ها و ظرفیت‌های مختلفی موجود هستند. از جمله مهم‌ترین مزیت هیتر تابشی استخر، می‌توان به مصرف پایین گاز آن و راندمان حرارتی بسیار مطلوب اشاره نمود. نصب این دسته از سیستم‌های گرمایشی می‌تواند از سقف یا دیواری باشد.

تشک خورشیدی مهمترین سیستم گرمایش استخر

تشک‌های خورشیدی مهمترین سیستم‌های گرمایش استخر شناخته می‌شوند که اصولاً برای استخرهای شنای کوچک کاربرد فراوانی دارند. در این سیستم آب به وسیله تشک پمپاژ می‌گردد. سپس تشک‌ها آب گرم را به استخر منتقل کرده و در نتیجه شاهد گرمایی لذت بخش در آب استخر خواهید بود. نکته قابل توجه آنکه مساحت تشک‌ها حتماً باید با مساحت استخر برابر باشد.

گرمایش استخر با آبگرمکن خورشیدی

هرگاه نام آبگرمکن‌های خورشیدی می‌آید، اصولاً افراد به یاد گرمایش منازل و یا تاسیسات بهداشتی می‌افتند، اما باید بگوییم این سیستم‌ گرمایشی برای استخرها هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. چراکه برای محیط زیست بسیار مناسب بوده و گرمایش گاز و یا سوخت آنها مفیدتر خواهد بود. نکته جالب توجه آنکه آبگرمکن خورشیدی برای تامین انرژی نیاز به منبع سوخت خواهد داشت.

استفاده از هیتر گازی به عنوان سیستم گرمایش استخر

از دیگر ابزار و یا سیستم‌های گرمایش استخر می‌توان به هیترهای گازی اشاره نمود. در این سیستم جهت تامین حرارت، از تماس مستقیم آتش با محفظه لوله‌های آب استفاده می‌شود. این هیترها در برند‌های مختلفی عرضه می‌گردند که در مقایسه با دیگر سیستم‌های گرمایش استخر حجم متناسب و هزینه بالاتری دارد.

نتیجه‌گیری

جهت تامین گرمای مورد نیاز و همچنین خرید تجهیزات استخر و جکوزی و محیط آن باید حتماً به متخصصین و مهندسان با تجربه در این زمینه اعتماد نمود. به همین خاطر مجموعه سپاهان پالایش با تجربه و سابقه طولانی مدت در زمینه تعمیر، نگهداری و گرمایش آب استخر می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان با توجه به عوامل تاثیرگذار در استخر شما، سیستم مناسب را معرفی کند.

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *